متن کامل خبر


 
بخشنامه شیوه حضور و فعالیت همکاران دانشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان

خلاصه خبر: شیوه حضور اعضای هیأت علمی و کارکنان و نیز ضوابط دورکاری کارمندان تا پایان ماه مبارک رمضان طی بخشنامه ای اعلام شد.

شیوه حضور اعضای هیأت علمی و کارکنان و نیز ضوابط دورکاری کارمندان تا پایان ماه مبارک رمضان طی بخشنامه ای اعلام شد.
بر اساس بخشنامه مذکور ساعت کار دانشگاه از روز شنبه تا چهارشنبه و تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 8 الی 14 با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه ابلاغی از سوی مرکز بهداشت دانشگاه می باشد.
روسای محترم دانشکده ها و مراکز، معاونین دانشکده ها، مدیران، معاونین و روسای ادارات ستادی در کلیه روزهای هفته حضور فعال در دانشگاه خواهند داشت. مدیران گروههای آموزشی حداقل 4 روز در هفته حضور فعال خواهند داشت. اعضای هیأت علمی ضمن تداوم آموزش مجازی به گونه ای برنامه ریزی نمایند که حداقل 20 ساعت (سه روز در هفته) حضور فعال در دانشگاه داشته باشند. بدیهی است نظارت بر این امر بر عهده مدیر گروه و رییس دانشکده خواهد بود.
بنا بر اطلاعیه امور اداری دانشگاه، فعالیت کارمندان واحدهای ستادی و دانشکده ها می بایست به صورت شیفت بندی گردشی و دورکاری برنامه ریزی گردد، به گونه ای که از ظرفیت همه کارمندان در طول هفته بصورت مطلوب استفاده شود. کلیه واحدها ملزم هستند در ابتدای هر هفته نسبت به ارائه لیست شیفت بندی و دورکاری کارکنان به مدیریت اداری اقدام نمایند.
این ایام مشمول طرح بهره وری و اضافه کاری نمی باشد. بدیهی است در موارد اجتناب ناپذیر در صورت تعریف کار مشخص از سوی واحد ذیربط امکان انجام اضافه کاری در سقف معین برای افراد شاخص و کلیدی هر واحد از سوی مدیریت امور اداری قابل بررسی خواهد بود. فرد مشمول موظف به ارائه گزارش عملکرد در ساعات اضافه کاری بصورت هفتگی به مدیر مافوق می باشد. پرداخت اضافه کار منوط به تایید و انعکاس گزارش فرد از سوی مدیر مافوق به مدیریت امور اداری است.
طبق اطلاعیه امور اداری دانشگاه در خصوص افراد دورکار، مدیران ذیربط می بایست وظایف مشخص و معین را برای فرد تعیین و ابلاغ نمایند و فرد دورکار موظف است مطابق ساعت اداری در دسترس بوده و وظایف تعریف شده را به نحو مطلوب انجام دهد. مشمولین طرح دورکاری ملزم به تهیه گزارش کار روزانه و ارسال آن از طریق اتوماسیون اداری به مسئول مربوطه هستند. بدیهی است پرداخت حقوق ماهانه منوط به تأیید گزارش عملکرد فرد از سوی مدیر مافوق خواهد بود. در صورت عدم انجام وظایف محوله بصورت دورکاری و عدم ارسال گزارش کار روزانه به مدیر ذیربط، ایام مذکور برای فرد به عنوان مرخصی منظور خواهد شد.
به مدیران واحدها توصیه می شود برای انجام دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال را در اولویت قرار دهند. بدیهی است همکارانی که به هر دلیل امکان انجام دورکاری را ندارند ملزم به حضور کامل در روزهای هفته خواهند بود.
همچنین همه همکاران مؤظف به تکمیل فرم خوداظهاری ارزیابی سلامت مرکز بهداشت دانشگاه و رعایت اصول و دستورالعمل های ابلاغی از سوی آن مرکز برای حضور در محل کار می باشند. نظارت و کنترل دقیق این امر بر عهده مسئولین واحدها است. در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 و بهبودی کامل، همکاران قبل از حضور در محل کار می بایست مجوز سلامت خود را از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه دریافت و به امور اداری ارائه نمایند. نظارت و کنترل دقیق این امر بر عهده مسئولین واحدها است.
بر اساس این بخشنامه، با توجه به ممنوعیت ثبت ورود و خروج روزانه کارکنان با شیوه اثر انگشت، کارمندان برای ثبت حضور فیزیکی باید از طریق منوی عملکرد ماهانه، ثبت برگه ساعتی، گزینه فراموشی کارت را انتخاب کنند و نیز ثبت فعالیت دور کاری از طریق منوی عملکرد ماهانه، ثبت برگه روزانه، گزینه مأموریت روزانه درون شهری اداری ایام کرونا، خواهد بود. سایر کارمندان می بایست از مرخصی روزانه استحقاقی استفاده کنند.
برای دریافت اطلاعات تکمیلی دو فایل (پیوست 1) و (پیوست 2) را در لینک مطالعه کنید.

18 اردیبهشت 1399 / تعداد نمایش : 900