شرایط و نحوه درخواست صدور مجوز خروج از کشور دانشجویان

خلاصه خبر: شرایط و نحوه درخواست صدور مجوز خروج از کشور دانشجویان اعلام شد

شرایط و نحوه درخواست صدور مجوز خروج از کشور دانشجویان دارای معافیت تحصیلی نظام وظیفه
(مقصد سفرهای زیارتی- سیاحتی)

بر اساس ابلاغیه شماره 41/3/2984 مورخ 1395/01/18 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منضم به نامه شماره 104/2/2-23 مورخ 1395/01/16 سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا- معاونت مشمولان و امور معافیت ها، از تاریخ 1395/02/15 صدور مجوز خروج از کشور (سفرهای زیارتی-سیاحتی) دانشجویان دانشگاههای مستقر در شهر تهران صرفاً به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. لذا ضروری است دانشجویان متقاضی صدور مجوز خروج از کشور به شرح زیر اقدام نمایند:

الف- اقدامات دانشجو در دانشگاه:

  1. ارایه درخواست با ذکر مقصد و تاریخ شروع و پایان زمان مسافرت به مدیر محترم گروه آموزشی مربوط و اخذ تاییدیه و بلامانع بودن سفر دانشجو
  2. اخذ نظر معاون آموزشی دانشکده مربوط مبنی بر بلامانع بودن انجام سفر مورد تقاضا(حداقل دو تا سه هفته قبل از زمان انجام سفر)
  3. ثبت دبیرخانه دانشکده یا دبیرخانه مرکزی دانشگاه و دریافت کد رهگیری( شماره نامه)

ب- اقدامات دانشجو در سامانه درخواست خروج از کشور سازمان نظام وظیفه عمومی:

  1. دریافت کد سخا از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10)
    این کد در مجوز ثبت نام موقت صادره از پلیس + 10 که دانشجو بعد از ثبت نام از دفاتر مذکور دریافت نموده است در قسمت مشخصات متقاضی مجوز مربوط در کادر ذیل درج شده است:
    کد سخا ............. مشمول گرامی این گذرواژه، کلید استفاده از سامانه های خدمات الکترونیکی- سخا- سازمان نظام وظیفه عمومی برای شماست، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید
    • کد سخای دانشجو می بایست مربوط به مقطع و دانشگاه فعلی وی باشد.
    • دانشجویان با شرایط انتقالی می بایست ابتدا نسبت به ثبت وضعیت پذیرش جدید نظام وظیفه خود در دانشگاه تربیت مدرس اقدام و سپس از کد سخا استفاده نمایند.(در غیر این صورت تقاضای دانشجو برای دانشگاه قبلی ارسال و اصلاح آن زمان بر خواهد بود)
  2. ورود به سامانه ثبت درخواست به نشانی اینترنتی:      http://evazifeh.epolice.ir
    • حداکثر زمان انجام سفر در سامانه 30 روز می باشد که به تشخیص دانشگاه قابل رد درخواست، تغییر و یا تقلیل زمان با توجه به سوابق ارائه شده دانشجو می باشد.
  3. اخذ شماره پیگیری از سامانه و نگهداری در سوابق برای مراجعات احتمالی بعدی
  4. مراجعه مجدد دانشجو حداقل 48 ساعت(دو روز اداری) پس از ثبت درخواست به سامانه نظام وظیفه
  5. ورود اطلاعات حساب بانکی فرد دانشجو(متقاضی انجام سفر) که منحصراً در یکی از شعب بانک قوامین افتتاح و وجه به میزان ودیعه متناسب نزد سازمان نظام وظیفه را در زمان ثبت درخواست در آن به صورت سپرده داشته باشد.
  6. تایید مراحل اتمام ثبت درخواست حداقل پس از 48 ساعت( دو روز اداری) انجام خواهد شد.
    • از آنجاییکه مراتب تایید به صورت پیامک ارسال خواهد شد از فعال بودن پیامک تبلیغاتی تلفن همراه خود مطمئن شوید


19 اردیبهشت 1395 / تعداد نمایش : 61326