[ Print ]  [ Close ]

http://med.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=7117   , 1403/02/29


به گزارش مرکز تربیت بدنی؛
دومین آیین تجلیل از مدال آوران و برترین‌های ورزش دانشگاه در سال 96 ، با استقبال بی نظیر دانشگاهیان برگزار شد




 



دومین آیین تجلیل از مدال آوران و برترین های ورزش دانشگاه در سال 96 ، با حضور دکتر احمدی رییس دانشگاه ، دکتر اصلاحچی معاون دانشجویی، دکتر محمدزاده معاون پشتیبانی ، دکتر جلالی معاون آموزشی، دکتر پورکیانی دبیر فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، دکتر قراخانلو رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وعلوم ورزشی و رئیس آکادمی ملی المپیک ، دکتر حبیب اللهی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران و دبیر منطقه یک کشور، دکتر رستگار رییس مرکز تربیت بدنی، دکتر طالبی رئیس دانشکده کشاورزی، دکتر محمدی رئیس دانشکده پزشکی ، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، دوم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات شهید مطهری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر رستگار به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت یک ساله مرکز تربیت بدنی دانشگاه پرداخت و گفت: در سال 96 برنامه های متنوعی از جمله برگزاری مسابقات و لیگ های داخلی، حضور در مسابقات مختلف خارج دانشگاه، برگزاری کلاس های فوق برنامه، کلاس های ورزشی ویژه فرزندان کارکنان دانشگاه، برنامه های کوهنوردی، همایش های ورزشی همگانی، ارزیابی بدنی دانشجویان و ... توسط مرکز تربیت بدنی با مشارکت ورزش دوستان اجرا شد.

در ادامه برنامه، دکتر قراخانلو ضمن ایراد سخنرانی در مبحث ورزش بر انجام ورزش تأکید داشته و بیان کردند: فعالیت های بدنی همراه با فعالیت های پیچیده فکری، به سلامت مغز و تقویت حافظه کمک کرده و فرد را در برابر بیماری هایی مثل آلزایمر در دوران سالمندی محافظت می کند. عضو هیأت علمی دانشگاه تشریح کرد: ورزش برای تمامی گروه های سنی مفید است اما برای برخی از سنین واجب و ضروری است. فعالیت بدنی منظم برای رده سنی 55 تا 65 سال که به آن دوره پیش سالمندی می گویند همچون هوا واجب است چراکه انجام ورزش مغز آنها را در برابر بیماری هایی همچون آلزایمر محافظت می کند. فعالیت بدنی برای افراد بالای 65 سال که دچار آلزایمر هستند نیز مفید است چونکه از تشدید عارضه جلوگیری می کند پس برای سلامت مغز باید به ورزش روی آورد. دکتر قراخانلو تصریح کرد: بررسی های پژوهشگران در یک تحقیق نشان داد که حتی نفس عمیق کشیدن نیز نوعی فعالیت بدنی مفید برای مغز محسوب می شود. نتایج این پژوهش نشان داد که وقتی نفس عمیق می کشیم بخشی مربوط به حافظه در مغز فعال شده و حافظه دیرتر از دست داده شود.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر محمد پورکیانی عضو هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ضمن تقدیر از دانشگاه تربیت مدرس به دلیل برگزاری برنامه های متنوع ورزشی گفت: در نگاه اول تصور می شود که دانشگاه تربیت مدرس به دلیل ویژگی های متفاوت آموزشی- پژوهشی و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی کمتر به بحث ورزش بپردازد. هرچند که پویایی و نشاط برای قشر فرهیخته و علمی بسیار نیز ضروری است. اما بررسی سوابق دانشگاه تربیت مدرس نشان داد که این دانشگاه در عرصه تربیت بدنی و ورزش از جایگاه خوبی برخوردار است. آمار نشان داد که با توجه به محدودیت های فضای فیزیکی و کالبدی و علی رغم پتانسیل های کمتر، حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس در رقابت های ورزشی و برنامه های متنوع تربیت بدنی چشم گیر است.

وی افزود: اطلاعات موجود در دبیرخانه منطقه یک حاکی از رشد قابل قبول جایگاه دانشگاه تربیت مدرس است به نحوی که این دانشگاه با تمام محدودیت ها در کنار دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و امیرکبیر قرار دارد. این جایگاه نتیجه زحمات مسئولین ورزش ، کارشناسان و مشارکت جمعی دانشگاهیان است.

در ادامه از 130 ورزشکار در بخش های مختلف تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین 10 عدد کوله ورزشی به قید قرعه به حاضرین اهدا گردید.



 



14:11 - چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397    /    شماره خبر : 7117    /    تعداد نمايش خبر : 2386