مدیر طرح ارتقاء به تراز بین الملل دانشگاه در ادامه یادآور شد: در دهه اخیر، دانشگاه های کشور در کنار رشد کمی، از نظر کیفی نیز رشد کرده و ظرفیت رقابت در عرصه جهانی را بدست آورند. با ورود به باشگاه دانشگاه های برتر جهان می توانیم در تبادلات فرهنگی نقش ایفا کنیم و با جذب دانشجویان خارجی با سایر ملل تبادل علمی-فرهنگی بیشتری داشته باشیم. همچنین در راستای برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی عموم به دانشگاه های برتر، گام مؤثری برداریم.
وی اضافه کرد: دانشگاه در سیر تحول خود در بهترین شرایط یک دانشگاه نسل دوم محسوب می شود از سویی حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم که از طریق کارآفرینی، تولید ثروت و خدمت به جامعه نقش آفرینی می کنند، ضروری است. بنابراین قرار گرفتن دانشگاه تربیت مدرس در میان دانشگاه های منتخب، عملا آن را جزء دانشگاه های کاندید تبدیل به دانشگاه نسل سوم کرده است. در این راستا و برای انجام این رسالت، لازم است ابعاد طرح برای همکاران تببین شود و همراهی و همدلی از سوی بخش های مختلف دانشگاه به منظور رسیدن به این هدف وجود داشته باشد.
دکتر جوان در پایان تأکید کرد: این موفقیت بیش از هرچیز مدیون تلاش ایثارگرانه و از خودگذشتگی همکاران اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان با وجود محدودیت های اقتصادی است. وجود پتانسیل بسیار بالای ایده، خلاقیت، استعداد، هوش و اندیشه و توانمندی های افراد این موفقیت را نصیب دانشگاه کرد. امیدورایم بازنگری شاخص ها در دوره های 4 یا 6 ماه یکبار صورت گرفته و عملکرد بررسی و اطلاع رسانی شود.