[ Print ]  [ Close ]

http://med.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=10333   , 1403/02/13


دانشگاه ها باید نقش موثری در مراکز تصمیم گیری قدرت داشته باشند


دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها اظهار داشت: دانشگاه ها جایگاه ویژه ای در آموزش عالی دارند و ما در آموزش عالی با 3 چالش اساسی مواجه هستیم که دانشگاه ها باید آن را مورد توجه قرار دهند. اول آنکه تقاضای ورود به دوره تحصیلات تکمیلی زیاد است و ما شاهد این هستیم که سالانه 20 هزار دانشجو دکتری وارد جامعه می شود که نهایت 4 هزار نفر از آن ها جذب دانشگاه ها می شوند و بقیه وارد کارهایی می شوند که نیاز به تحصیلات بالای دانشگاهی ندارد.

وی تغییر در منابع مالی آموزش عالی را از دیگر چالش های آموزش عالی عنوان کرد و گفت: امروز بحث تغییرات در منابع مالی آموزش عالی به صورت جدی تری مطرح است و و با توجه به کمبود منابع و شرایط اقتصادی ما با مشکلات بیشتری در منابع مالی روبرو هستیم و باید با کوچک سازی نظام آموزش عالی و فعال تر کردن بخش خصوصی، ساماندهی موسسات آموزش عالی و تغییرات در اثربخشی آموزش عالی در این رابطه چاره اندیشی کنیم.

دکتر شریعتی تصریح کرد: کاهش و تضعیف جایگاه آموزش عالی در ارکان مدیریتی کشور دیده می شود و باید نقش دانشگاه ها در این زمینه بیشتر شود و دانشگاه ها نقش موثری در مراکز تصمیم گیری قدرت داشته باشند. همچنین دولتمردان نیز باید به جایگاه آموزش عالی توجه کنند و حل و بررسی معضلات جامعه را به دانشگاه ها واگذار نمایند که قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت.



11:07 - دوشنبه 16 ارديبهشت 1398    /    شماره خبر : 10333    /    تعداد نمايش خبر : 1322